Jaap Fijnvandraat Leeuwarden | Bijbelstudie
Snel zoeken:
Arjin Droogendijk
2009-10-21 22:17:34
Jammer dat het niet zo goed gaat met dhr. Fijnvandraat. Ik geniet vaak van zijn duidelijke uitleg van bijbelteksten en geloofzaken. Veel sterkte met u gezondheid. In Jezus Christus bent u overwinaar over pijn, ziekte en ongemak Gods zegen toegewenst.

Willy Janssen
2009-10-20 20:02:52
Beste heer Fijnvandraat, zojuist las ik op de website dat uw gezondheid achteruit gaat. Ik wens U oprecht veel sterkte en Gods zegen.

Willy Janssen
2009-10-20 19:57:02
U schrijft op uw website: Bij ons bestaat het OT uit 39 boeken, bij de Joden waren dat er 22. Dat komt niet omdat de Joden boeken zouden missen die wij er wel bij hebben, maar omdat bij hen enkele boeken samengetrokken zijn tot één boek. Kan het zo zijn dat bij de Joden er niet enkele boeken zijn samengetrokken tot één boek, maar dat in onze OT enkele boeken zijn opgesplitst tot meerdere delen? Verder resteert mij dank, ik zal nog regelmatig met interesse wat leerzaams tegen gaan komen.

Alfred Bouter
2009-10-05 04:16:23
Beste broeder Jaap, Allereerst is er veel om onze Heer voor te danken, te allen tijde en in alle omstandigheden. Heb net nog wat artikelen doorgenomen op uw site. En dat kwam omdat ik een berichtje tegenkwam dat je mij in 2004 geschreven had aangaande mijn gezondheid. Bij dezen wens ik je van harte Gods zegen en hulp bij het proces van ouder worden. De Heer blijft Dezelfde en we mogen Hem elke dag verwachten. Nogmaals veel dank voor alle hulp en zegen dit ik van u heb ontvangen over een periode van meer dan 50 jaar. Bovenal: dank aan onze God: Zijn Naam zij geprezen, nu en tot in alle eeuwigheid. Met hartelijke groeten in Hem die spoedig komt (Ps. 90:1; 91:1). Alfred Bouter PS Met Edith gaat het gelukkig nog goed.

Lieselot
2009-09-21 22:36:22
Beste heer Fijnvandraat, het is een fijne uitgewerkte site die u heeft met artikelen die evenwichtig zijn. Erg goed om te lezen

Ruth Sneep
2009-09-21 19:07:30
Beste heer Fijnvandraat, ik las zojuist uw stuk over \'het geweten\' en moet zeggen dat ik het ergens niet mee eens ben. U zegt dat het geweten pas ontstond, ná het eten van de boom van goed en kwaad. Echter, als men het \'geweten\' in het juiste perspectief ziet, is het juist vanaf dat moment verduisterd! Juist vanaf dat moment verdoezelde Adam, wat hij wist dat niet goed was. Hij verzon excuses. Zo ook Eva. Pas als men geweten ziet als een Godsbesef, of door God ingelegde VRIJHEID om te kiezen tussen Goed en Kwaad, beseft men dat het vanaf het allereerste begin aanwezig was. Het verschil tussen mens en dier is immers geweten, besef van goed en kwaad. En dat verschil was al vanaf het begin in ons gelegd. Groet en Gods Zegen

Theodor van der Waard
2009-08-12 08:48:14
Beste broeder Fijnvandraat, Ik las zojuist iets over het verlangen om niet ontkleed maar overkleed te willen worden (2 Kor 5) Als de krachten afnemen wordt die wens almaar sterker denk ik zo. U hebt met uw boeken de hoop op de terugkeer van onze Heer Jezus om zijn gemeente tot zich te nemen levend gehouden. Dat heeft veel voor mij betekend. Ik denk ook voor anderen. Ik wil u daar hartelijk voor danken. Ik wens u van harte die dagelijkse vrede toe die alle verstand te boven gaat. Uw site voorziet in een grote behoefte en uiteraard vind ik het heel jammer dat u niet meer in de gelegenheid bent om vragen te beantwoorden. Ik hoop daarom dat iemand die taak op zich zal willen nemen, nu ook de Bode niet meer bestaat. Een hartelijke broedergroet.

Jan Middelveld Brunssum
2009-08-11 08:52:52
Beste broer Fijnvandraat, Bij het zoeken naar uitleg ter voorbereiding van een spreekbeurt kwam ik op uw site terecht. Ik ken u niet maar ben onder de indruk van uw inzet. Met uw goedvinden wil ik omtrent de uitleg van het nazoreerschap uw interpretatie meenemen in mijn overdenking. Ik begrijp dat uw gezondheid het niet meer toelaat om actief te zijn in het \"werk\". Ik wens u en de uwen sterkte, vrede en troost. Gods toekomst is ondanks alles altijd HOOPVOL. Gods zegen en Groet, Jan Middelveld, Pinstergemeente Kom en Zie Schinnen

Christian Schulz
2009-08-05 13:29:46
Beste oom Jaap, ik weet niet of u mij nog kent (fam. Schulz uit Berlijn, nu wonende in Beieren, Duitsland), maar ik wil u graag de rijke zegen en kracht van onze Heer toe wensen. Ik geniet van deze site met de heldere uitleg van het woord van God, dat we in deze tijd zo nodig hebben. Ik denk aan u in gebed. Hartelijke groeten, Christian Schulz

Johan Th. Bos
2009-07-22 12:15:39
Geliefde broeder Jaap, Ik betreur het dat uw gezondheid achteruit gaat. Wens u Gods nabijheid, zegen en kracht toe. Denk aan u, ook in mijn gebeden. Hartelijke groet, Johan Th. Bos


pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24